halkat efter...

Har redan halkat efter med min skrivning här! Haha, duktig jag!
Men nu sitter jag här i min skokartong å skriver igen!
Igår började vi dagen med att prata mera om individer och grupper och utveckling å allt va vi nu pratade om! Även lite om konflikthantering, fast personligen tyckte inte jag vi pratade så mycke om just de..  Fick iaf lite koll på vad man skulle svara på frågorna vi hade i uppgift att besvara tills imorgon fredag. Efter lunch så hade vi eget arbete, då fortsatte vi att skriva om momenten 1 och 2. Gjorde klart båda dom, sen om de är rätt, ja de vet man ju inte.. Eller rätt är de väl, finns egentligen inget rätt och fel på hur man skriver de där, finns väl bara mer eller mindre bra sätt  :P Så får väl se om de är mer eller mindre bra...
Just ja, vi tog och begav oss in till Vännäs och käka lunch, kanske inte världens nyttigaste, blidde en pizza.. men va inte alls dyrt! Pizza, dricka, sallad och bea för 55kr! Säg till när nån hittar ett sånt ställe hemma och man faktiskt sitter där och äter oxå och pizzan är riktigt god!  Va iaf en trevlig lunch, jag och tre tjejer till!
På kvällen satt jag här i mitt lilla rum.. började renskriva min uppgift, alltså frågorna om individ och grupper... blidde klar me de! Kände mig riktigt duktig att jag lyckades skriva klart allt!! Gick å la mej riktigt tidigt och lyckades faktiskt somna i relativt vettig tid!! Hurra för mej!!
Idag då... Mera "teori" på morgon, alltså en lärare som står framför oss och pratar.. eller först fick vi 1,5 timme som vi fritt fick utnyttja till att skriva på våran uppgift och om vi blev klar skicka in den... Skrev ju klart min igår så därför behövde jag bara skicka in den å sen va de klart! Fick nå papper å läsa igenom som handlade om studieteknik och sen när våran "fria tid" var över så pratade vi lite om olika studietekniker, fick göra en uppgift oxå... Fick en text som vi skulle läsa igenom, plocka ut nyckelord och sen fick vi sitta två och två och återberätta den där texten med hjälp av nyckelorden vi plockat ut.. Nemas problemas! Gick riktigt bra faktiskt :)
Eftermiddagen har bestått av de som kallas bilarbete, alltså när vi jobbar i bilarna, leker lärare och elev! Sjukt kul men satan så svårt å spela att man inte kan ett skiiiit om hur man gör när man ska iväg me en bil!! Men är nog nästan ännu svårare att berätta för någon som man vet kan köra bil hur dom ska göra! Haha! Ja, många skratt blir de på ett sånt pass kan jag lova! Våra lektionsstrukturer som de så fint heter, alltså det vi skrivit om momenten såg hyfsade ut tyckte läraren, va lite saker vi behövde lägga till och ändra några ord så de vart lite mera pedagogiskt, men annars va de helt ok! Avrundade eftermiddagen med att göra om göra rätt på papperen om momenten och sen va de slut för dagen!
Va för första gången ner och åt middag nere i skolans restaurang idag, kyckling å klyftpotatis, inte alls dumt! Å för 35kr ska man då verkligen inte klaga!
Nu har jag börjat packa ihop allt jag kan, för imorgon får jag åka hem!! Nästa vecka och veckan därpå har vi distansstudier! Ska bli skönt att komma hem! Saknar mina små skruttar som tusan nu!! Så imorgon när vi har slutat så ska jag bara upp på rummet, ut me alla saker i bilen och sen städa rummet å sen får jag börja rulla hemåt! Mitt mål är att klockan ska vara max 13.00 när jag åker härifrån!!
På återseende, då från soffan hemma i Torvalla :D
Over And Out!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0