fyra...

.. dagar sen sist.. Vad har hänt då? Jo, vi har haft föreläsning på morgonen och sen har vi gjort uppgifter.. Både såna som vi gjort själva och sen pratat i grupper om och sen så har vi gjort flera gruppuppgifter! Alla inskickade och åtmistone godkända! 

Kvällarna har jag roat med med att kolla på bla. Idol.. Stör mej dock lite på de programmet i år när man vet hur de går till... självklart vill kanalen få bra tv, men varför ska de behöva innebära att sålla ut dom som faktiskt kan sjunga och kan utvecklas? Ne, istället tar man me dom totalt tondöva som bara är där för att.. ja va fan är dom där för?? Ja, har ju konstaterat tidigare att jag inte gillar upplägget, men va tvungen att gnälla lite till :P

I onsdags råkade jag hamna hos Jennie för att förtära några ruskigt goda "cidrar" för att senare hamna nere på Solo en sväng innan snällaste Tobbe skjutsa hem mej :)

I Torsdags va jag ner till Nybodarna för att få mej lite massage och hämta hem mina skuttungar! Så härligt att få hem dom igen! 3 veckor utan dom är lång tid, FÖR lång tid! Visst, träffade dom en sväng förra fredag eftermiddag och lördagmorgon, men sen har dom varit hos farmor och busat medan Dennis varit i skogen å spanat efter älgar... 

Igår fredag.. va mest bara hemma me skruttarna och tog de lugnt.. skicka in dom sista gruppuppgifterna.. ja, ne va en lugn dag... Va iväg på Maxi å handla, inget att rekomendera en fredag klockan 16 när dom dessutom firar 2 år... fy faan rent ut sagt!! Va så sjukt mycke folk!! Inte hade väl jag en tanke på att de skulle va så mycke folk... hade jag veta de hade jag sponsrat coop istället :P  Men fick mej de jag skulle ha för att kunna laga till en relativt god middag :) Hade middagsbesök som även blev titta-tv-på-kvällen-besök! Mycket trevligt :)
Å nu har det alltså blivit lördag... Förmiddagen va mest bara slapp... sen kom Dennis hit och vi åkte ner på stan en sväng... kika lite och fikade... Bästa fikat på länge :P Hon i kassan missade att slå in två räkmackor och slog istället in två ostfrallor :P Vinst för mig, förlust för dom :) En fika för fyra personer till priset av endast två räkmackor, tackar för de tjejen i kassan :) Å nej, jag va inte en ärlig medborgare och sa att hon hade missat.. ibland får dom faktiskt skylla sej själv om dom gör fel! 

Även idag blidde de en sväng på Maxi för att göra ett försök att fylla upp kylen, orkade inte engagera mig så mycke igår, plockade bara de jag behövde för att överleva igår och imorse.... Visste att dom hade ett erbjudande om en 19" platt-tv för 699kr... har funderat sen i torsdags när jag såg de i tidningen och hade väl nästan bestämt mig för att faktiskt slå till, så har jag en smidig tv jag kan ha med mig till Vännäs och som sen kan hamna i mitt rum eller ungarnas rum... Ja, en bra investering.. Men icke, dom va slut idag! :( Men bara för att så frågade jag i kassan när jag skulle betala ifall alla va slut... å tro int´ på tusan att de just va en som lämnat tillbaka sin, endast pga att dom tyckte att den va för liten! Ja, men då va de nog meningen att jag skulle investera i en liten tv va?? Ja, jag slog till iaf! Å med en rabattkupong som sa "50kr rabatt vid köp för minst 500kr" så blidde det en tv för 649kr :) Å den passar alldeles utmärkt i mitt rum :D
Nee... nu får de va nog för ikväll.. Skickade iväg Dennis för att köpa lite vitlök som jag missade på affären, finns risk för att det blir varma mackor med vitlök ikväll :)
Trevlig kväll och på återseende!!
Over And Out!

Kommentarer
Postat av: Bella

Men jisses, har Ica Maxi funnits så länge i Östersund? Jag tror jag ha varit där tre gånger på dessa två år :p

2011-09-18 @ 09:49:46
URL: http://elfvendahl.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha, nu tänkte jag klicka "gilla" på din kommentar :P Men ja, Maxi har funnits så länge... blev chockad själv, men insåg att Kajza va lill-liten när dom öppnade å de är ju faktiskt två år sen :)

2011-09-18 @ 21:47:09
URL: http://mizzzme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0