En tisdag i skogen...

.. är inte alls så spännande som man kanske kan tro, men börjar från början... 

Åkte ju upp hit i söndags, va framme vid 17-tiden ungefär... packade upp mej och fixa lite å sen hamna man väl vid den här dumburken bara för att göra nåt... Testade koppla in externa hårddisken till tv:n som jag införskaffade mig men ne, "hårddisken är inte kompatibel" fick jag till svar på de... skit oxå!! 

Måndagen bjöd på körning och planering av nytt moment- växling.. blidde inte så mycke skriva.. hvuudvärken gjorde sej ju påmind hela tiden.. Ja, den kom redan i söndagskväll... Tog mej en tur till umeå och Mediamarkt efter skolan imorgon men nee, tänker då inte köpa en kabel där för att koppla mellan dator och tv när den finns så mycke billigare på andra ställen..

Idag tisdag.. vaknade med huvudvärk.. men har tagit mej igenom hela dagen och klarade momentet riktigt bra oxå.. tror jag iaf... eller dom andra sa att jag va jätteduktig och de kändes bra oxå! Mena, e ju inte första gången man växlar, så vad är problemet?? :p Jo, problemet är att innan man gör allt ska man säga vad man gör... och inte göra något och sen berätta vad man gjorde.. sjukt krångligt.. och tro mej när jag säger att tungan är nära att vrickas när man fort som attan ska säga

"tittar bakåt, förbereder genom att sätta foten mot kopplingen, handen på växelspaken, samtidigt som jag släpper gaspedalen trampar jag ner kopplingspedalen bestämt, lägger i nästa växel. Samtidigt som jag höjer kopplingen i två steg möter jag med gasen. tar bort foten från kopplingen och lägger tillbaka handen på ratten"

Och allt den under den korta tid de tar att växla från 1:an till 2:an!! Hur fan tänkte jag när jag gav mej in i den här utbildningen???? :O


Vad har mer hänt idag då??? Jo, fick ett sms från Dennis att han hade ramlat från typ lastbilstaket och landat på ryggen.. nån timme senare fick jag ett sms om att han va på väg till akuten för att kolla upp om något kanske gått trasigt... Nu ikväll vid 19-tiden vart han utsläppt med konstaterandet att inget va trasigt! Jäkla tur de då!! Och som att inte de skulle vara nog så tog lilla hamstern Pucko och dog oxå... Men han va ju sjuk så de va väntat... men trist ändå... å Hampuz blev jätteledsen.. :/

Aja, allt kan inte gå bra alla gånger... 

Idol i bakgrunden på datorn, tack tv4 för att ni kör live via internet :) Men måste ju säga att jag inte är så imponerad över insatserna varken igår eller idag... men men, får hoppas dom blir bättre framöver... 


På återseende!! Over And Out!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0