En helg i Vännäs...

.. är inte en helg att hurra för eller längta efter! Haha!!
Igår tog jag iaf och samlade mod och begav mig mot Umeå! Ställde in gps:en i telefonen för att få lite guidning i rätt riktning.. Trodde jag ja!! Den där gps-tanten har seriöst något emot mej! Tro inte på tusan hon lura mej å svänga höger när jag i själva verket bara skulle ha fortsatt raktfram! Ne, sväng höger, gör en u-sväng! Gaaaaah!!!! Aja, fick se en bit av Umeås innerstad eller va man nu ska kalla de... massa höga hus och många gator... Ja, men lyckades till sist krångla mej ut och hittade till slutdestination som var Strömpilen. Där fanns lite affärer, inte så mycke å hurra för de heller... inget jag inte sett förut, förutom att dom försökte ha typ tygpåsar eller papperspåsar i butikerna istället för plastpåsar, eller det va iaf va som stod på deras hemsida, men såg då massa människor me plastpåsar ändå! Men lite halvfränt tyckte jag de va å se annat än dom lila, rosa och gröna påsarna från bolaget, här kom folk ut me snygga papperskassar istället :) Nästan så man skulle ha handla bara för å få sej en påse :D
Kvällen på Vännäs Läger då?? Ja, inte allt för spännande.. Dock ett jävla oliv från andra som valt att tillbringa helgen här... Lät som att dom va bra många, att dom försökte storma ett hus och sedan uppnå resultatet hus=flisor... Samt att asfalten vid och på parkeringen målades svart med hjälp av bildäck.. Fan va bitter jag låter när jag skriver.. Men jag är inte 17 längre och tycker inte sånt där är nå tufft, inte när de bara görs för att man ska vara coooool iaf... Ne, då tycker jag de är töntigt och jävligt onödigt! Men vid halvtolv lugna dom ner sej.. Hörde bara lite musik och ett och annat segerrop?? eller va de nu kan ha varit för glädjetjut... Jaja, jag somnade så småningom iaf...
Har en ny hobby.. Tack till Tobbe som införde Wordfeud i mitt liv :P Alltså de kan va sjukt kul å spela alfapet på telefonen me folk som inte ens är på samma ställe som en själv! Dock förlorar jag dom flesta gångerna, men de är inte mitt fel, det är slumpens fel som ger mej fel bokstäver vid fel tillfälle :P Blir lite facinerad faktiskt av teknikens framgång! Ja, nu vart jag väl gammal igen.. å för att spä på ålderdomstecknen lite mer så avslöjar jag väl att jag köpte mej en korsordstidning igår och satt å löste korsord i  min ensamhet :P Nästan så de närmar sej pensionärsvarning nu tror jag.... aja, sak samma.. Videosamtal via msn är oxå en väldigt smidig sak, kan prata med och se Hampuz och Kajza fast dom är dryga 35 mil härifrån!! <3 Mina älskade skruttar!! Saknar dom såå!!
Idag är det iaf söndag... å vad har jag gjort idag då?? Tog en rejäl sovmorgon.. eller vakna till vid 8 och insåg att nejje, de här blir en lång dag, så jag somna om å vakna vid 11 :O Inte gjort nå speciellt idag... va ner på affären och köpte mej en FIndus-låda, nå kyckling å ris thai red curry eller va den hette... den va dock inte god alls, så till middag fick de bli ett äpple.. Ja, fruktens dag idag! Banan till frukost/lunch och äpple till middag!
Nu hör jag att det har anlänt mera människor till detta hus, inte så lustigt eftersom det är måndag imorgon och skolan börjar igen... För mig börjar det bli dags att krypa ner i sängen, försöka spöa NÅN på Wordfeud och sen sova... Blir nog en lång dag imorgon, ska dessutom ut och köra så lärarna får en överblick i hur vi kör och vad vi kan/inte kan... Kan bli intressant...
Men tills imorgon! Väl mött och på återseende!!
Over And Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0