bilarbete...

Ja, igår blev det inget inlägg om skolan... Va inte riktigt min dag igår..
Måndag då, vi hade testkörning, bara för att lärarna ska få se hur VI kör och om vi ens platsar på den utbildning vi går! Ja, de va då inga problem, behövde inte lämna in körkortet :) Åkte en liten sväng i Vännäs och runt om, vägar jag aldrig varit på eller ställen jag aldrig sett, så de blidde som två i ett, sightseeing och testkörning :) När vi kom tillbaka efter de så gjorde jag klart fas F i körkortsteorin, klarade även den på första försöket dock även här me 68/70, tror de är nå magiskt me de där 68, något mer än att vi måste ha de för att bli godkända på faserna :P Så nu är jag klar me faserna vi skulle göra! Känns jättebra!
Slutade tidigt igår, hade ju eget arbete hela dagen så efter bilkörningen hade vi kunna gått/åkt hem om vi ville, men valde att stanna till klockan 14 iaf, fast jag körde först vilket innebär runt 9 på morgon :P Flitens lampa lyser över mitt huvud ;) Besvarade nån fråga som vi har i uppgift tills på fredag om pedagogiska frågeställningar... rätt svåra frågor, men två avklarade! Vet inte riktigt hur många de va... men har ju några dagar till på mej innan de ska va klart, och imorgon kommer läraren att hålla ett föredrag om just de som frågorna handlar om, så känns som de kan va rätt smart å lyssna på de och kanske svara på frågorna sen... ja, så får de bli!!
Gick å la mej skittidigt, men inte tusan somna jag för de, låg då vaken fram till ett ändå.. blir tokig!!
Idag, Tisdag har vi iaf haft lektion och pratat om grupper och hur grupper fungerar och så.. Jag nämnde i fredags när läraren frågade ifall någon hade hört talas om FIRO-teorin att ja, jag har hört talas om de, gjort ett arbete oxå faktiskt.. dumt sagt!! Idag fick jag hålla presentation om FIRO istället för läraren... Ibland ska man nog bara vara tyst.. men gick ju bra och fick mycke positiv feedback så de kändes bra ändå!!
Efter lunch började vi med det dom kallar för bilarbete, alltså där vi ska börja gå igenom alla moment som görs när en person ska ta körkort, vi ska skriva ner moment för moment, syfte, metod och hur man går tillväga för att nå målet och sen skriva in det på något dom kallar för Wikis... Så idag har vi börjat med moment 1, vilket är Körställning och vidare till moment 2a, inledande körning, att starta och stanna. Känns jätteskumt att behöva tänka igenom allt man gör när man sätter sej i en bil och skriva ner de och vara övertydlig dessutom. Men de här va ju bara första uppgiften, blir nog enklare framöver när man kommer in i arbetssättet riktigt och så...
Jag och en annan från klassen åkte ner till byn och fusk-åt idag, blidde Frasses... En sväng på ica och nu sitter jag här på mitt rum igen... Ska väl se om jag orkar skriva nå mera på momenten eller om jag försöker läsa nånting istället... något borde jag göra iaf... sova kanske?? va några dagar sen jag sov ordentligt nu...
Ja, de va starten på veckan de.. får väl se hur resten av veckan går, mera pedagogik och mera bilarbete :)
Allt har en start, allt har ett slut... Nu är det alltså över, förbi, passé.. bara glömma å gå vidare... Är det de livet går ut på?? Ja, verkar då så...
Over And Out

Kommentarer
Postat av: Bella

Johanna, jag må säga att jag tycker att det är roligt att du har kommit igång mä bloggen igen! Det är uppskattad läsning från min sida :)

2011-09-06 @ 21:02:36
URL: http://elfvendahl.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack Bella, känns bra å höra! Å må ju hålla dej uppdaterad om vad som händer i dom NORRLÄNDSKA skogarna ;)

2011-09-06 @ 21:09:12
URL: http://mizzzme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0