älgar, ramlösa och lutning...

Ja, så kan man sammanfatta gårdagen och dagen! 

Igår va de alltså återigen dax å sätta sej i bilen å brumma 35 mil norrut... Redan innan Hammerdal kutade två älgar över vägen, bra långt ifrån mej, så de va inga problem, bara bromsa ner farten tills dom va ute i skogen och sen köra vidare... Någonstans efter att jag passerat länsgränsen, där de alltså står LAPPLAND på en skylt så stod en riktigt tjusig älg inne i skogen! Hade jag sett den lite tidigare hade jag stannat och fotat, va så sjukt fint! Skinande höstsol in i skogen och där mellan träden stod en ståtlig älgtjur, ja som ett fotografi såg de faktiskt ut! Å sista älgen då, ja inte tusan vet jag vart jag mötte den... men mötte va just va jag gjorde, den låg nämligen på en släpvagn.. va även den som va absolut närmast min bil.. så sammanfattning av detta: döda älgar ska man akta sej mer för än levande för dom döda är så nära så dom skulle kunna sparka sönder lyktorna på bilen när dom passerar i minst 80km/h! Dom levande (i mitt fall iaf) kom inte emot mej i den hastigheten, dom sprang bara rakt över vägen, fast säkert i typ samma hastighet, dom såg ut å ha jäkligt brått :P

När jag väl va framme här i Vännäs körde jag upp och lasta ur allt ur bilen... sen ner på Ica och handlade lite... även en ramlösa citrus 1,5 liter... kommer tillbaka upp till lägret, tar ut påsen ur bilen och börjar gå.. inser att påsen är lite för lätt, kollar ner och till min förvåning finns där INGEN ramlösa!!! :O Helt 100 på att den inte låg på sätet i bilen... muttrar, suckar och går in på rummet... är sjukt irriterad över att den till 100% säkerhet måste vara kvar på affären... efter en stunds suckande så beslutade jag mig för att åka ner på ica igen i hopp om att killen i kassan skulle känna igen mej och jag skulle få min ramlösa... japp, nog kände han igen mej allt! Direkt jag kom fram till dörren möttes jag av ett enormt flin och en hand som pekar mot kassan och orden "den står där i kassan" eeeh, tack tack :) "hann ju inte springa ikapp dej heller" Haha, då sprang du för sakta :P
Aja, fick ju min ramlösa iaf och jösses så god den va :D


Hade bestämt mej för att gå å lägga mej jättetidigt på kvällen, men de sket sej ju.. hamnade i telefon me en i "bilgruppen" och löste en uppgift som skulle va klar till idag... så blidde inte så tidigt som jag hade tänkt mej... 

Idag har vi alltså övat start i backe.. haha, va skoj! eller?? är så sjukt lätt å starta i backe när man inte tänker på vad man gör, men när man helt plötsligt ska bara tänka och förklara vad man gör, ja då är backen ett enormt hinder!!! Men skoj, å lärorikt! Shit va man lär sej mycke av att berätta/förklara vad man gör NÄR man gör de och inte EFTER man gjort de!!


Trött, tröttare, tröttast tjej vid tangenterna idag... har kvällen planerad! om en liten stund blir de middag som även idag kommer bestå av fil, banan och russiin... sen blir de en förhoppningsvis varm dusch som kommer att följas av att jag bäddar ner mej i sängen å kikar på tv tills jag somnar... vilket lär vara senast 21.00 :D  Låter spännande va?? roligare än så blir de inte i ett rum på vännäs läger... 


såå... på återseende! Over and out!

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Hehe, förstår att Ramlösan va god om du fick jobba så jäkla mycke för lite kolsyrat vatten med citronsmak :D

2011-10-24 @ 18:22:40
Postat av: Bella

Jag har sagt det förr o jag säger det igen, man skulle fan ha en kamera kopplad till ögonen. Så fort man såg något man ville föreviga så skulle det automatiskt bli ett kort.

Tänk att få igenom den idén till verklighet och sen söka patent, då skulle man bli rik! :)

2011-10-24 @ 20:15:32
URL: http://elfvendahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0