Älgjakt...

Älgjakten har börjat och jag är ensam hemma me en vilde å en liten dam som för tillfället verkar riktigt nöjd me livet och ligger å sover så sött! Den förstnämde har oxå somnat nu... hoppas han sover hela natten!!

I lördags åkte alltså Dennis till Nybodarna för att spendera en vecka där och i skogen å kika efter älg.. har hittills inte skjutit nån... men än är de några dagar kvar..

Har haft en riktigt trevlig start på veckan trots att jag varit själv på kvällarna å försöka göra två små nöjda, har gått riktigt bra!! Dagarna har jag inte varit så ensam ändå, igår va Suss här hela dagen, vi va ut så Hampuz fick leka i parken å så va vi bara ute å strosa på för att få lite friskluft!!

Idag när jag stod och diska så prata jag me Dennis i telefon å helt plötsligt hörde jag dörren öppnades och så hörde jag de han sa två gånger, en gång i telefon och en gång i hallen hemma!!! Härligt å få hem honom, om så bara för nå timmar! Han åkte igen vid åtta ikväll...

Imorgon ska jag, Hampuz å Kajza in till stan å träffa Sandra, Stefan å Ottilia!! Måste även passa på å köpa nya fingervantar åt Hampuz eftersom den ena har försvunnit och inte vill komma fram oavsett hur mycke jag ropar och lockar på den :p Även att han endast hade hunnit använda dom EN gång sen jag köpte dom... Men men, köper jag nya imorgon så kommer den garanterat fram! Efter vi har varit i stan så åker vi ner till Nybodarna och spenderar natten där! Ska bli härligt å komma hemifrån en liten sväng å sen är de inte så många dagar kvar tills Dennis kommer hem igen från jakten! På söndag kommer han äntligen hem igen!!!

Inte hänt så mycke intressant å skriva om... e mest hemma å gosar me mina små kottar =)

Jo förresten, vi har fått en annan lägenhet, så det är nog inte allt för länge kvar tills vi flyttar till lite större =) Ska bli huuur skönt som helst å Hampuz kommer få eget rum!! Längtar!! Lägger husletandet på hyllan ett tag framöver och flyttar till en större lägenhet å bor så ett tag till tills vi verkligen vet vad de är vi letar efter...

Ne, nu har lillsnuttan precis ätit kvällsmat å Hampuz sover.. innebär alltså att jag ska vänta en liten stund, byta en blöja och sen hoppas på att den minsta vill somna och sova några timmar tills det är dax för mat igen... Så om en liiiten liiiten stund ska jag krypa ner i sängen!!! Galet trött!!!

Tjing tjing!!! På återseende!!

Hampuz & Kajza- Mina små älsklingar, dom bästa i världen!!!   Dennis- Min älskling, nu och för alltid!

Kommentarer
Postat av: Bella

Fint namn ni valde på lillbruttan :)

2009-09-16 @ 17:43:38
URL: http://elfvendahl.blogg.se/
Postat av: Malin

ni tycker väl inte om bokstaven Z?? hehe, hoppas jag får se lill tjejen snart:)

2009-09-20 @ 02:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0