Söndag... ledig...

Sååå underbart det har varit med ledighet idag! Å finväder dessutom!!!

Jobbade igår, börja 10.30.. va litte smått kaos under dagen... men vi överlevde!! Skulle sluta 15.00, men blev kvar till 15.30 när de kom in lite mera folk.. Jädrans va people de va på stan å så kom på att McD va ett bra ställe att luncha på!! Självklart kul me mycke folk, men hade varit ännu roligare under lite bättre förutsättningar... Om vi åtminstone hade hunnit fyllt på me saker innan alla börja strömma in! Men som sagt, vi överlevde och maten blev serverad =)
Direkt när jag sluta så kila jag över till Wedan för att hämta en tårta...

Hem fort som attan, duscha å fixa å packa ihop lite och sen brumma vi iväg till Trångsviken...

Grillning i finvädre blev de där och sen va de full fart me smörgåstårte-making.. och när vi hade gjort allt me dom som vi kunde göra igår så blev  de dax för dom andra tårtorna... gräddtårtorna... blev rätt sent innan vi tog oss i säng.. lyckades väl somna runt ett eller nåt...

Idag... upp åtta!!! Upp och fixa klart alla tårtorna! hade ju som bara gjort grunden igår så de va ju garneringen kvar... KUUUUL å garnera TRE smörgåstårtor och TVÅ gräddtårtor innan man knappt har hunnit vakna och dessutom under tidspress, för 11.00 började konfirmationen i Näskotts kyrka!! heja heja!! Vi hann!!!

Kom till kyrkan ungefär en minut i elva!! wohooo!! Efter konfirmationen va de dax å rulla tillbaka till Trångsviken för att få smaka på våra bakverk! å mumsigt värre!! Riktigt gött kan jag lova!!!

Varit hemma på eftermiddagen och inte gjort mycke alls... va ner på byn en sväng, köpte mjukglass och sen bara varit hemma å lallat på... Eller, har ju faktiskt städat Hampuz garderob!! Jädrans va kläder han hade som han har vuxit ur!! Stor kille nu :)

Fick åka en akut-tur upp till trångsviken igen för att hämta mina glasögon som jag så snyggt lämna inne i badrummet efter jag kastade i linserna i morse! Grattis Johanna!!! 

Nu e de ryggläge i sängen som gäller, å hoppas innerligt på att få en liiiiten sovmorgon imorgon! Är ju faktiskt ledig!! =) En sväng till stan me mamma är planerad och sen får jag se vad som händer... hoppas på finväder iaf =) 

Tjingtjing!! Over and out!!

Hampuz- The One And Only- Älskar                                Dennis- MIn älskling, nu och för alltid

                                  Å ett litet grattis till mej själv på morsdag =)  

Kommentarer
Postat av: Bella

Åh, smask mä mjukglass! Ha inte ätit nån sån än i år :p

2009-06-03 @ 00:03:24
URL: http://elfvendahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0